suple

W dzisiejszych czasach suplementy diety osiągnęły niesamowity poziom popularności. Wiele badań rynku wskazuje na to, że z roku na rok odnajdziemy jeszcze więcej osób, które zaczną korzystać z takich rozwiązań by wpłynąć na swój trening. Czemu tak jest dokładnie? Czy rzeczywiście tzw. “suple” mają sens i czy warto o nich pomyśleć jeśli już siedzimy trochę w temacie ćwiczeń? Zapraszamy do artykułu gdzie dowiecie się czym dokładnie są suplementy diety oraz które z nich są w dzisiejszych czasach popularne czy wręcz ponadczasowe!

Suplementami diety nazywa się produkty, których określony skład ma wpływać na nasz organizm w sposób wspomagający. Istotna jest ta ostatnia kwestia ponieważ wiele osób wciąż może kojarzyć takie produkty z różnymi sztucznymi i nielegalnymi rozwiązaniami, które obiecują cuda na kiju poprzez samo leżenie na kanapie. Jeśli szukacie pewnego miejsca z legalnymi środkami to polecamy sprawdzić https://sklep.kfd.pl/ – najlepiej jest uważać z zamawianiem z zagranicznych sklepów ponieważ skład często może okazać się mylny lub nawet mieć w sobie coś, co może nam zaszkodzić! Najpopularniejsze suplementy diety zazwyczaj mają pewny i dobrze znany skład, który posiada dość długą historię w kwestii badań nad nimi. Jeśli chcemy rozpocząć naszą przygodę z suplementacją to warto właśnie zainteresować się poniższymi produktami.

Białko

Z pewnością jest to standard dla wielu sportowców, i nic w tym tak naprawdę dziwnego! Nie od dziś wiadomo, że białko jest nam potrzebne by nasza masa mięśniowa mogła rosnąć i być silna i zdrowa 😉 oczywiście nie jest to jedyna kwestia w której nam właśnie proteiny pomagają. Dodatkowo może wpłynąć również na redukcję tkanki tłuszczowej, dodać nam potrzebnej energii na trening czy skrócić czas naszej regeneracji po treningu! Oprócz tego jest oczywiście istotnym składnikiem odżywczym, który pomaga nam codziennie odpowiednio funkcjonować przy takich rzeczach, jak magazynowanie żelaza czy transportowanie tlenu wraz z naszą krwią. Brak odpowiedniej ilości protein w naszym organizmie może również negatywnie odbić się na naszym zdrowie i przyprawić nas o problemy, takie jak depresja czy zanik popędu płciowego! Jednakże, czy rzeczywiście potrzebujemy suplementować się białkiem gdy ćwiczymy? Prawda jest taka, że może i byśmy byli w stanie dostarczyć odpowiednią ilość protein do naszego organizmu, ale problemem w tym momencie robi się to, czy jesteśmy gotowi zjadać potrójną porcję mięsa tylko po to, by mieć pewność, że ilość białka będzie dla nas odpowiednia – wiele osób woli z tego powodu wybrać suplement diety i nie martwić się o niepotrzebne dostarczanie innych składników odżywczych, których możemy w danym momencie nie potrzebować. W przypadku protein możemy odnaleźć wiele ciekawych opcji jeśli chodzi o odżywki:

  • białko serwatkowe – bardzo klasyczny wybór, szczególnie gdy chodzi o WPC (Whey Protein Concentrate). Prócz tego również znane są WPI (Whey Protein Isolate) oraz WPH (Whey Protein Hydrolysate), które różnią się głównie od siebie poziomem czystego białka od 80% do 100% w produkcie
  • kazeina micelarna – polecana szczególnie na noc dzięki temu, że białko bardzo powoli się wchłania do naszego organizmu!
  • białko roślinne – odnajdziemy również wiele produktów, które nie są pochodzenia zwierzęcego, idealne dla wegan, którzy chcą pracować nad swoją sylwetką. Głównie spotykamy odżywki z soi

Oczywiście na rynku odnajdziemy więcej takowych produktów. To powyżej są tylko przykłady najczęściej wybierane i polecane.

Kreatyna

Kreatyna, obok białka jest jednym z najbardziej popularnych i najbezpieczniejszych produktów dostępnych na rynku suplementów. Jest to związek chemiczny, który składa się z trzech aminokwasów: glicyny, argininy i metioniny. Jego najbardziej popularną i przy okazji najtańszą wersją jest monohydrat, czyli połączenie kreatyny z cząsteczką wody. Wielu kulturystów sobie chwali ten suplement diety ponieważ może wpłynąć na zwiększenie masy ciała, jakość budowy mięśni czy zwiększyć wytrzymałość podczas treningu! Dodatkowo, uznaje się, że poprzez przyjmowanie kreatyny będziemy wspomagać proces wnikania wody do naszych mięśni co może zaowocować beztłuszczową masą mięśniową! Prócz monowodzianu odnajdziemy też inne rodzaje kreatyny na rynku, jak:

  • jabłczan kreatyny
  • ester etylowy
  • chlorowodorek kreatyny

I wiele, wiele więcej. Bardzo często te produkty różnią się jakością wchłaniania. Jednakże, pomimo tego wciąż dla wielu monohydrat pozostaje królem suplementów!

Spalacze tłuszczu

Tym razem przedstawimy nie tyle co jeden, konkretny składnik a raczej zestaw pełen, który może wpłynąć na to, jak szybko pozbywamy się zbędnych kilogramów! Spalacze tłuszczu nie są magicznymi tabletkami na chudnięcie a raczej kompleksem odpowiednich elementów, które mają za zadanie odpowiednio wpływać na to, jak nasze ciało zachowuje się w przeciągu dnia! Warto oczywiście zaznaczyć, że każdy producent ma inny pomysł na ten środek. Jednakże, głównie spotkamy się często z pewnymi standardami:

  • kofeina – głównie słynie z tego, że pobudza, w tym przypadku dochodzą również inne aspekty jak wpływ na termogenezę, czyli przyspieszenie naszego metabolizmu. Prócz tego również utlenia tłuszcze
  • guarana
  • L-karnityna – może wspomóc metabolizm tłuszczów czy wpłynąć na zwiększenie naszej masy mięśniowej

Oczywiście składników znajdziemy o wiele więcej jak chociażby ekstrakt z zielonej herbaty czy określone minerały jak chrom. Istotne jest to, że jeśli ktoś planuje przyjmować takie produkty to należy szczególnie uważać z tym, ile dziennie dostarczamy kofeina poza suplementem. Zbyt duża jej ilość oczywiście może mieć na nas niepożądane skutki jak bezsenność!

Podsumowanie

Suplementy diety mogą być odpowiednim rozwiązaniem nie tylko dla osób, które starają się zwiększyć rozmiar “bicka”, ale również dobrym wspomagaczem dla osób, które walczą z utratą wagi i chcą wpłynąć na swój metabolizm czy zahamować apetyt! Ostatecznie i tak należy pamiętać, że bez odpowiedniej diety i dobrych ćwiczeń żadne suplementy na świecie nie będą w stanie pomóc nam osiągnąć nasze kulturystyczne marzenia 😉

http://beauty-women.pl/wp-content/uploads/2019/09/suplementydiety-1200x700.jpghttp://beauty-women.pl/wp-content/uploads/2019/09/suplementydiety-420x245.jpgBeauty WomenOdchudzaniedieta,odżywki,suplement dietyW dzisiejszych czasach suplementy diety osiągnęły niesamowity poziom popularności. Wiele badań rynku wskazuje na to, że z roku na rok odnajdziemy jeszcze więcej osób, które zaczną korzystać z takich rozwiązań by wpłynąć na swój trening. Czemu tak jest dokładnie? Czy rzeczywiście tzw. “suple” mają sens i czy warto o...