bieganie

Na te i na inne pytania postaram się udzielić Wam poniżej odpowiedź. Węglowodany – carbo to od wielu lat temat burzliwych dyskusji. Powinno się je stosować, czy nie?

Zgodnie z zaleceniami żywieniowymi węglowodany powinny stanowić największy udział w naszej codziennej diecie biorąc pod uwagę stosunek do białka i tłuszczy. Dzieje się tak nie bez przyczyny, a zapotrzebowanie na węglowodany u osób uprawiających sport jeszcze wzrasta w porównaniu do osób nieaktywnych fizycznie.

W jakich ilościach spożywać węglowodany?

Węglowodany to podstawowe źródło naszej energii. Zapotrzebowanie dobowe na ten składnik pokarmowy to przynajmniej 20 g. Jest to ilość niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Kto powinien stosować carbo?

Węglowodany w porównaniu na przykład z białkami dużo łatwiej jest dostarczyć do organizmu. Ich źródło to np.: makaron ryżowy, ryż basmati, pieczywo żytnie itp. Oczywiście mowa o tzw. zdrowych węglowodanach. Nie należy też wykluczać z diety węglowodanów prostych zawartych np. w owocach i warzywach. Należy natomiast unikać węglowodanów zawartych w: białym cukrze, miodzie, słodyczach.

Cukry najprościej możemy podzielić na: cukry proste, dwucukry i wielocukry (złożone). Proste to przede wszystkim fruktoza i glukoza. Są przydatne gdy potrzebujemy szybkiego „kopa”, np. biegacz na trasie maratonu kilkakrotnie sięga po żelki zawierające cukry proste, które mają za zadanie szybko dodać niezbędnej energii do pokonania następnych kilometrów.

I najważniejsze jakie węglowodany powinny być przedmiotem naszej uwagi, bo rynek suplementów jest w nie nasycony?

Dwucukry to połączenie glukozy i fruktozy. Najpopularniejsza z dwucukrów to chyba sacharoza, zawarta np. w owocach, jogurtach, czy dżemach.

Cukry złożone znajdziemy natomiast w warzywach, zbożach, orzechach, warzywach strążkowych.

Jeżeli chodzi o odżywki, które zawierają węglowodany to zdecydowany prym wiodą tu węglowodany tzw. VITARGO. W swojej ofercie mają go np. takie firmy jak Trec – https://www.dso.pl/trec-m-24.html, czy Fitness Authority.

Vitargo Electro opiera się specjalnym rodzaju węglowodanów, które charakteryzują się dużym ciężarem molekularnym i niską osmolalnością, co warunkuje maksymalną szybkość przepływu płynu z układu trawiennego do mięśni. Dzięki dużej koncentracji węglowodanów, przy jednocześnie niskiej osmozie roztworu, Vitargo uzupełnia rezerwy glikogenu mięśniowego o 80% szybciej niż tradycyjne napoje energetyczne oparte na maltodekstrynach czy glukozie. Stanowiąc dla organizmu wyjątkowo efektywne źródło energii, doskonale uzupełnia straty energii zarówno w trakcie wysiłku, jak i przed nim oraz po jego zakończeniu.

http://beauty-women.pl/wp-content/uploads/2016/11/shutterstock_292336256.jpghttp://beauty-women.pl/wp-content/uploads/2016/11/shutterstock_292336256-420x246.jpgBeauty WomenLifestyledieta,fitness,suplementyNa te i na inne pytania postaram się udzielić Wam poniżej odpowiedź. Węglowodany - carbo to od wielu lat temat burzliwych dyskusji. Powinno się je stosować, czy nie? Zgodnie z zaleceniami żywieniowymi węglowodany powinny stanowić największy udział w naszej codziennej diecie biorąc pod uwagę stosunek do białka i tłuszczy. Dzieje...